Månadens bildinlägg - November (Röstning påbörjad)

Förutom ett fint landskap vill man ju ha det där extra detaljerna som inte går att styra över själv, här var det ju både låg dimma och himlen så helt rätt och skicka upp Drönaren. Riktigt snyggt blev det :ok_hand:

1 gillning

Tack Kamikaze! Det kändes som att jag var på rätt plats vid rätt tillfälle, ljuset var borta 15 min senare för att aldrig komma åter! Jag kände att det var något speciellt under skymningen, därav så stannade jag och försökte “Fånga stunden/nuet”… naturligtvis är inte ett foto rättvist, men fotot jag tog speglar en del av den magi som fanns i skogen. Det var hösten som bredde ut sig…!:blush::heart:

Hösten är för många att man riggar ner båtar och förbereder dom för vintern, här gör vi det i Göteborg en solig oktoberdag.

Fotat med en Mavic 3 Pro

5 gillningar

Detta är ett kort ögonblick från höstens drönaräventyr i fjällvärlden. Jag filmar med DJI air 3s, försöker lära mig att filma med waypoints.

3 gillningar

En bild tagen nyligen ute på vischan i Värmland. Det är en bild tagen från ett videoklipp men nöjer mig med att dela bilden.

4 gillningar

Mitt bidrag nr 2/3 för temat: HÖST!

Körde min bil på väg 363 mot Kraddsele/Amarnäs (fiskeresa/storvindelälven) under September månad!
Jag noterade i all hast ett vattenfall bland och strax över trädtopparna! Jag blev nyfiken och kunde inte släppa tanken på vad jag hade noterat! Vände bilen och for tillbaka, parkerade efter vägen och skickade upp min drönare (DJI MAVIC 3 PRO) för att utforska vattenfallet! På 120 m höjd möttes jag av detta fina vattenfall efter bergsväggen! Blå himmel, 10 grader i luften & en svag vind över trädtopparna! En av många fina platser i Västerbotten! Tacksamt att få dela fotot med er!:heart_hands::slightly_smiling_face:

4 gillningar

Besökte ett lokalt vattenfall för nån månad sen, både vatten och himmel visade sig från sin bästa sida så satte ihop en komposition med film och musik :slightly_smiling_face:
Nöjd förutom att jag efteråt insåg att filmat allt i 30 fps istället för 60 :laughing:

3 gillningar

En morgon i November vid Lago di braies, Dolomiterna, Sydtyrolen Italien.
Gjorde en panorama med min Mini 2 SE och croppade bilden i efterhand.

16 gillningar

Väntar på bussen innan solens uppgång vid Lago di carezza, Dolomiterna, Sydtyrolen Italien.
HDR på Mini 2 SE.

11 gillningar

A crisp winter sunrise after a –2° frost set the scene for the perfect flight… until I stepped back to reposition, forgot the trees were bare, reversed straight into the branches, sent the drone somersaulting rotor-over-rotor, and—against all odds—still took off again thanks to the soft leafy crash-landing.

2 gillningar

Bidrag 3/3 Tema: Höst

Västerbotten:

Körde min bil på väg 363 mot Kraddsele/Amarnäs (fiskeresa/storvindelälven) under September månad!
Jag noterade i all hast ett vattenfall bland och strax över trädtopparna! Jag blev nyfiken och kunde inte släppa tanken på vad jag hade noterat! Vände bilen och for tillbaka, parkerade efter vägen och skickade upp min drönare (DJI MAVIC 3 PRO) för att utforska vattenfallet! På 120 m höjd möttes jag av detta fina vattenfall efter bergsväggen! Blå himmel, 10 grader i luften & en svag vind över trädtopparna! En av många fina platser i Västerbotten! Tacksamt att få dela fotot med er!:heart_hands::slightly_smiling_face:

3 gillningar

Rösta på er favorit!

Tack till alla som deltagit. Nu är röstningen öppen fram till 7 december. Lycka till!

Tack till:
@Torgny @Anders @Skara_Linn @120meter.se @Daniel_Sandberg @KlasBertil @Sm6vag @Hellstone @Pblom @Frequentflyer @Holmthor @MartinL @ResandeMan @Rickard97 @Charlsan97 @Kamikaze @Laveuz @Trevor

1 gillning

Fin komposition, blicken dras mot horisonten i och med att den är ljusare.
Fin höjd på drönaren vid exponeringen, visar att bilder blir inte bättre ju högre man flyger.

1 gillning

Tack FOTOHASSE! Vad kul/roligt & trevligt att du uppskattar fotot! Det blev ett fint foto där jag lyckades med att fånga ballansen mellan kvälls/skymningsljuset denna sena höstkväll & där dimman fick göra sitt avtryck i bilden!

Tacksam att jag lyckades att vara på plats vid rätt ögonblick! Drönaren fortsätter att hänga med i bakskuffen, både för planerade & oplanerade tillfällen!:folded_hands::slightly_smiling_face:

En fin bild som för mig symboliserar hösten på ett fint sätt! Naket/bart, men samtidigt som ögat har många detaljer att utforska i fotot! Snyggt!:heart_hands::slightly_smiling_face::fallen_leaf:

Jag har fått meddelanden att det finns olika datum för när röstningen avslutas.. Det är jag som snurrat till det. :zany_face:

Korrekt datum är 7 december!

Typiskt! Får man göra en late entry?? Såg detta forum nu!

Riktigt schysst bild! Spara den till framtida tävlingar, vi kör nya (nästan) varje månad

1 gillning

Tack för en kul tävling. Och ännu roligare att jag vann!

2 gillningar

Handlar mycket om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle vilket givetvis kräver lite tur… men också ett visst engagemang och sinne för foto.

Man har gjort ett aktivt val att plocka med drönaren.

Att vara uppmärksam på omgivningen och när man egentligen har tankarna på annat snabbt kunna växla fokus och kunna se motiv, föhållanden (Den granen, mot den himlen från den vinkeln så man får med det i bakgrunden osv…)

Sedan ska det göras också. Nu underlättar det mycket med drönare men när man fotat med vanlig kamera eller mobil har det hänt att man spontant stannat ut med vägen och traskat 30 min upp för nån svårtillgänglig mark för att få vinkeln man vill :slight_smile: Då underlättar det att man är själv i bilen då det inte alltid uppskattas av medpassageraren. Många gånger när man vart ute med husbilen har man fått åka förbi ställen för hushållsfridens skull med vetskapen att man missat något riktigt bra. ”-Vi kommer aldrig komma fram om vi ska stanna så fort du ser nåt” och ja kanske det finns en poäng där :see_no_evil_monkey: Bästa fotoassistenten är hunden, han klagar aldrig på spontana promenader!

Man skapar sig bästa förutsättningarna för att lyckas när väl ”turen” dyker upp. Den där turen är ju lite av charmen och mystiken också, att inte riktigt veta vad man kan bjudas på! Där i mellan lite otur också. Vet inte hur många gånger jag åkt till en plats och precis när jag kommit fram så ser man regnet börjar slå mot bilrutan. Vill knappt kalla det otur utan mer regel än undantag. Hade jag gjort statistik på det hade den vart skrämmande :pleading_face:

Sedan finns det platser i världen där inget av ovan behövs mer än att ha med drönaren, skicka upp den i luften och trycka på knappen. Island är en sån plats tex.

1 gillning