I isen på Svalbard, taget med en Mavic 2
En sällan skådad vy av Kalmar Slott med kanonerna riktade mot Danska flottan. Man kan känna historiens vingslag.
dji mini 3 ND64 20250810
Hej, Jag har tittat på alla bilder då och då och märkt att jag fastnar nästa varje gång på denna bild. Jag tycker att den är fin och rogivande. Grattis till en fin bild 120meter.se
Tack Torgny, det var snällt. ![]()
Bilden är tagen vid en av mina första flygningar med min jobb maskin, men jag hade en likadan privat så maskinen i sig var inte främmande för mig.
Ha en underbar torsdag!!!
Imorgon är sista dagen att vara med i septembertävlingen. Dela din bild i tråden för att delta och skriv gärna var den är tagen samt med vilken drönare.
Lycka till!
![]()
Tagen under övning mörkernavigering. DJI Mini 4 Pro. Ingen favoritbild, men nytagen och jag tycker den har en höstig känsla.
Hej, den här bilden är tagen med en Mavic 3 på Tjärven/Roslagens skärgård. Lät drönaren göra en cirkel samtidigt som jag tog stillbilder. Hoplagt i photoshop med olika blending mode.
Riktigt många fina bidrag!
Lycka till allihopa… ![]()
Stort grattis till vinnaren! Riktigt cool bild från @ResandeMan
Man kan skicka bilden till lantmäteriet för godkännande om den blir godkänd så går det bra att använda den. Har skickat flera bilder alla godkända.
Gå in på lantmäteriets hemsida där finns alla regler. Det tar ca. 3 månader att få svar.
Jag har koll på det, mer nyfiken då det är en ganska redig mast och sådana kan vara skyddsobjekt. Men Dunken förklarade att detta kort är taget utomlands. Men annars är det himla bra att ha koll på sina bilder.