Tjena!
Har i dagsläget A1/A3 kort och håller på att läsa igenom utbildningsmaterialet för att utöka till A2.
Vad jag kan se så görs teoriprovet för A2 endast på plats hos auktoriserade drönarskolor och där är utbudet relativt begränsat.
Är det någon som har koll på vart man kan hitta provet för A2 kort eller någon som har tips?
Vilken är den nordligaste auktoriserade drönarskolan? Om du bor i Umeå/Luleå, så måste du åka genom halva Sverige för att göra en del av provet (förnya A2)… känns inte okey! ![]()
![]()
![]()
![]()
I vilken region bor du?
Jag har pratat med en ADS och dom har i tankarna att hyra in sig på tex högskolor på orten som normalt ligger utanför deras normala upptagningsområde
Jag bor strax utanför Göteborg
QuadFoto har ett samarbete med ADS i Mullsjö. De håller till i Lindome. Jag kommer förnya mitt i början på januari
Hej. Jag har just pratat med Transportstyrelsen om just detta. De berättar att listan över ADS som erbjuder A2-provskrivning uppdateras efterhand som nya dyker upp, vilket ändå känns oroligt då korten snart går ut. Då jag är lokaliserad till Skåne är utbudet av ADS tunt, minst sagt. TFHS i Ljungbyhed erbjuder endast egna elever på utbildning provskrivning för förnyat A2.
Närmaste ADS, sett från Skåne, ligger i Mullsjö, ca. 60 mils bilkörning T/R…
Transportstyrelsen rekommenderar mig att mejla följande mejladress och beskriva mitt problem:
dronarutbildning@transportstyrelsen.se
Jag föreslår att de som har samma problem som jag, och många med oss, skickar ett mejl till denna adress och beskriver sina problem.