Jag har en relativt nyinförskaffad Air 3S som köptes ny, och idag när jag var ute och nöjesflög på ca 15 meters höjd först över land och sedan ut över vatten för att sedan flyga baklänges samma väg tillbaka exakt samma väg, fick den nått konstigt ryck att från ingenstans sänka farten, flyga åt höger samt stiga för att sedan flyga rakt igen med full fart. Detta upprepades ett par gånger på en sträcka på 75 - 100 meter. Jag flög framåt igen med fullt utslag på kontrollen utan några konstiga ryck i flygningen, jag stannade på ungefär samma ställe igen och bakade fullt, och samma konstiga beteende inträffade. Den flög precis som att den skulle varit berusad, men den får inte smaka nått förrän sent på kvällen straxt innan läggdags. 
Är det någon annan som varit med om sådant beteende när ni flugit?
Det fanns inga träd, fåglar eller annat som skulle kunna störa den.
I sportläge, och lågfartsläge samma sträcka flög den rakt i båda riktningar utan krumbukter, och det fanns inget felmeddelande eller hård blåst som kunde störa, det var en helt vanligt solig sommardag.
Kan det vara fel på maskinen eller nått annat fel som är trasigt?
Please hjälp!
@Swedron @hugoglatzl @erikwarg
1 gillning
På vilken geografisk plats var du och flög? Det förekommer ganska mycket medveten störning på GNSS signaler på exempelvis Gotland och Öland, men även på en hel del av Svenska fastlandet, sydöstra delen av landet. Det skulle kunna vara en förklaring om det var där du befann dig.
1 gillning
Jag är ute vid havet nån mil norr om Ö-vik, och det har aldrig varit problem här tidigare, visserligen har jag bara flugit med min gamla Mavic 2:a här tidigare.
Finns en karta över GNSS-störningar, kan vara bra att känna till
@120meter.se Det är ju ganska högt upp i Sverige, tror inte det finns mycket störningar där. Finns ett militärt R-område vid kusten, kan det vara något dom testar? https://dronechart.lfv.se/index_original.html?x=2162627.15461&y=9194392.94798&z=10.74198&r=0&l=1001111111
Om drönaren flyger som den ska på andra platser skulle jag inte vara orolig. Du skulle kunna importera flygloggarna in till Airdata och se om något kommer upp där. Annars skulle jag flyga på som vanligt 
2 gillningar
Hej! Har inte det med sensorerna nedåt (VPS) att göra, att de blir förvirrade av vattnet? För det var över vattnet?
Jag befinner mig kanske 2 mil söder om Ö-vik CTR, ut mot havet så det borde inte vara det som kan störa.
Jag har inte varit jätte kompis med AirData tidigare, men kan försöka att få upp loggen dit! 
@Katten
Den flög konstigt bakåt även när den kommit in över land.
Men eftermiddagen dagen innan så fick den även för sig att den inte ville sjunka lägre än ca 15 meter över några träd när jag skulle ta bilder på solnedgången. Jag flög upp igen två gånger för att sedan försöka sänka den, men det stannade på samma ställe i höjdläge, inget meddelande om att det skulle finnas hinder under den eller nått annat på kontrollen, utan den bara stannade.
Jag tog några bilder, steg ett par meter och flög hem igen utan problem, det var i samma vik som den flög konstigt… jätte skumt. 
Ja, det är skumt. Om du har kalibrerat (och uppdaterat) allt skulle jag kontakta Dji och prata med dem. Jag köpte en mini 4 pro som betedde sig konstigt och fick en ny på garantin. De har otroligt bra kundservice och det tog mindre än en vecka.
Hoppas det löser sig!
2 gillningar
Min går klockrent. Kollat inställningar
1 gillning
Har nu uppdaterat både kontroll och flygfä, så jag ska ut testa allt på ett lite lämpligare ställe än hemma i stan! 
2 gillningar
Hej! I normalläge är obstacel avoidans aktiverat, troligtvis har dina sensorer reagerat på reflexer och Multipath effekt vilket gör att drönarens inställning för RTH aktiveras har du ställt in dem på undvik i stället för bromsa kommer dylika beteenden att uppstå, kör igen med RTH på och objekts undvikande genom att bromsa, men det kan vara svårt att återskapa det ljus som du troligtvis hade vid tillfället. Men tänk på det att ställ in RTH rätt och tänk på att reflexer från vattenytan kan göra att du både tappar altitud och att du i vissa kompassriktningar förstärker eller försvagar signalen (C2-länken) vilket ger en väldigt olustig känsla när Multipatheffekten tar över, har du då också minsta form av latens ja då gäller det att vara sparsam med ordergivningen via spakarna.
3 gillningar