DJI Terra - Lämplig dator

Kör DJI Terra på en monstermaskin från Lenovo för stunden,

Lenovo ThinkStation P5 Intel® Xeon W 64GB 1000GB RTX A4500 (30GA006QMT)

och det går segt som sirap jämfört med min bärbara som jag har nyttjat fram till nyss.

Så det är uppenbarligen något jag missar (nej det var inte jag som köpte in datorn, den blev mig serverad så jag hann inte kolla upp något alls innan) och tänkte att expertisen här kanske har någon bra input.

Både CPU och GPU sliter som djur under processen men det går ändå smärtsamt långsamt.

Så, help me out.

Hej, det kan vara flera olika anledningar till detta som ännu inte är optimerat för DJI Terra. Men tyvärr tror jag flaskhalsen är din GPU. Din Lenovo-maskin är ett monster i t.ex. CAD, simulering, stabil rendering – men för just DJI Terra skulle en snabb gaming-GPU troligen prestera mycket bättre.

Men här är lite saker i övrigt du kan kolla på:

• Flytta projektet till lokal NVMe-disk (om du nu kör på annat vis)
  • Tvinga GPU-användning i NVIDIA-kontrollpanelen (den kan vara inställd felaktigt)
  • Säkerställ att du har senaste NVIDIA Studio-drivrutinerna (inte bara Windows Update).

Börja där så kan vi fortsätta tråden och andra kanske har annan värdefull input också :slight_smile:

1 gillning

Tackar, du tog mig ett steg närmare mysteriets kärna.

Började kolla på Nvidias kontroll panel och ställde om lite, i bakgrunden hade jag även systemövervakningen på och såg till min glädje att GPU började gå mot 100%, och såg även temperaturen stiga direkt och vid 49 grader bröt kortet ihop och var passivt i någon minut tills 28 grader hade varit stabil en stund, då hände samma sak igen, GPU började jobba och efter 45 sekunder så var temperaturen uppe igen och allting bröt ihop.

Jag tror nämligen att grafikkortet bör hantera Terra utmärkt med tanke på att de tär CUDA som efterfrågas och det här kortet hanterar CUDA på alla upptänkliga vis, men tydligen inte temperaturer.

Så det får bli mitt huvudsakliga spår för stunden, om det är ett känt fel på kortet eller om vi har fått ett måndagsexemplar.

Det låter potentiellt som om fläktinställningarna/kylningen, både för GPU och datorn generellt, kan behövas se över/uppgraderas om det är så att det stryps pga. för hög värme.

Lycka till!
/M

Det börjar luta åt att vi har fått ett defekt grafikkort. V-ram modulerna blir förmodligen överhettade, en temperatur vi inte kan se men nu får jag grafikkortet att jobba upp till 69 grader innan det lägger av.

Så vi får snällt reklamera grafikkortet och möjligen också se över kylningen när vi ändå är i farten.

Tack för er input.

2 gillningar