Flyga inomhus med M 350 RTK

Halloj,

Tänkte kolla här om det är någon som flugit inomhus med en Matrice 350?
Har fått ett större uppdrag inomhus i ett större trapphus och tänkte kolla om det finns några tips eller annat att tänka på inför att flyga inomhus förutom att ytan är begränsad :slight_smile:

// Martin

Att det är väl upplyst så visuell positionering fungerar. Annars kommer väl drönaren börja driva iväg då du inte har bra GNSS fix, eller ingen alls.

1 gillning

Här körs en 350 i en väldigt trång tunnel. Det är inte jag som är pilot. 350:n är utrustat med SLAM teknik och flög själv 400m in i tunnel.

3 gillningar

Tack för svar, det är både upplyst och glasväggar runt så det borde funka. Eller vad tror du?

// Martin

Tack för svar. Himmel, det där känns läskigt men coolt.
Men då borde inte glasväggar och större yta än tunneln vara ett bekymmer :slight_smile:

// Martin

Jo, nu vet jag inte exakt hur långt ner VPS når på en 350 då jag inte har den modellen. Men det bästa är väl att testa hovra och se hur stabilt det blir. Själv kan jag tycka att det känns läskigt med en sådan maskin inomhus. Måste du ha en sån stor drönare, är det t ex LIDAR som ska fångas? Finns ju scanners man håller i handen annars, eller bär som en sele.

Tack för svar. Ska testa i en annan lokal innan jobbet ska utföras. Behöver dock den storleken på maskin då jag ska tvätta glasväggar där inne med drönaren. :slight_smile:
Ska bli ett spännande projekt det där.