FPV nybörjare, vilken modell?

Hej, jag har ett FPV-extrembygge som väntar men skulle vilja börja i rätt ände. Tänkte först på DJI FPV, men kanske räcker det med NEO för att förstå principen? Eller är det bara bortkastade pengar? Flyger Mini 4 Pro.

Om du redan kör Mini 4 så är ju ett alternativ vara att testa DJI N3 Goggles till denna?

1 gillning

Om du har ett ”extrembygge” på gång så antar jag du har goggles och kontroller? Elrs?

Jag skulle ej välja neon. Den är tung och ganska kraftlös.
Kolla på de små drönarna istället. Har själv en meteor 75 PRO som jag modifierar. Mobula drönarna är bra.
De tål mycket, batterier är billigt men de har kraft nog att gör power loops, split s, juicy flicks et c utan att dra rakt i backen när man försöker fånga dom.

Framför allt. Kör simulator. Mycket. Det är ej lätt initialt då det är lite som att springa omkring och försöka balansera en lång pinne i handflatan.

Den lilla jah har är i princip den som Moe beskriver här. Extremt rolig att flyga:

Hej!
Det du först av allt ska göra är lära dig att flyga i en simulator. Det finns ett gäng på steam, men Lift Off är det mest kända idag skulle jag säga. När du fått kläm på kontrollerna så upptäcker man snabbt att DJI’s FPV drönare inte riktigt flyger som en ”vanlig” fpv-drönare, de känns generellt slöa och klumpiga. Jag har både den vanliga FPV drönaren från DJI samt en avata2, men dessa samlar faktiskt mest damm jämfört med mina andra fpv drönare. Men om du ändå tänker köra på en av DJIs så kör på en Avata 2 då den är den mest kompletta fpvn de har i dagsläget.

1 gillning