Hur gör ni för att hålla uppe inspirationen?

Hej! Kört drönare sedan släppet av Mavic Pro mk 1, och i stort sätt alltid haft en på hyllan sedan dess. Intresset och inspirationen har varierat under perioder, och jag undrar hur ni gör får att liksom hålla’t uppe?

1 gillning

Hej Fredjor,
Bra fråga, men svårt att svara på. Nu när vintern kommer och det blir så grått och tråkigt väder blir det svårare att hitta på något att filma med drönaren. Dessutom blir det ju kallare för fingrarna att sköta spakarna. På sommaren är det lättare. Finare väder och varmare för att hitta något interesant att filma. Tar alltid med mig min Mini 3 pro på semestern, så då är det mycket lättare att se nya saker som kan vara interesanta. Läser annars mycket på DJIs forum och på Swedron Community för att lära mig mera. Hoppas att någon kommer upp med några interesanta och fina ideer här.

3 gillningar

Hej! En bra fråga som sagt var. Jag brukar använda den mörka årstiden till att gå igenom och redigera bilder och videor som jag har tagit med drönaren (DJI Air 2S). Det brukar ge mig inspiration. När väder och vind tillåter och jag har tid så flyger jag också. Att bevaka Swedron Community ger mig också inspiration. Bästa hälsningar Dag S

2 gillningar

För mig är det så här. Flyga drönare var kul först. Men sedan blev jag intresserad av hur man kan fånga bra bilder och filmer med den. Det blev som en tilläggshobby.

Sedan fick jag genom det en ytterligare tilläggshobby, redigering. Sätta ihop bildmaterialet, hur berättar man, hur klipper man. Så själva flygandet blev lite sekundärt, mest ett sätt att föda dessa andra intressen och försöka bli bättre på det.

Sedan köpte jag FPV-drönare och så blev själva flygandet kul igen. Så nu flyger jag oftast FPV bara.
Så där kan det bli.

3 gillningar

Som sagt, höst och vinter är ju inget vidare för drönarflygning. Blåst, regn och grått väder gör att man helst låter den vila på hyllan. Men ibland spricker det upp, och då tar jag gärna en tur! :helicopter:
Har stort intresse för lantbruk och landskap, men vädret har inte riktigt varit med en på sistone… får hoppas det vänder snart! :sun_behind_small_cloud:

2 gillningar