Jag tycker det är kul att dela med mig av det jag fotar på Instagram, men även att följa andra som har samma intresse och delar med sig av sitt material på Insta.
Jag tänkte därför kolla med övriga här om ni har några öppna instagramkonton med drönar bilder/filmer?
Finns det någon speciell tanke med kontot och vill du till slut uppnå?
#Instagram #socialamedier
Du vet säkert, men bara så att andra som läser detta tänker på att inte sprida bilder som har horisonten med, utan att få tillstånd från Lantmäteriet. Det är lätta att få med militärt skyddade objekt av misstag. Speciellt om de är skyddade, så kanske man inte vet om dem (och skall kanske inte heller veta om dem).
Med dagens teknik är det lätt för främmande makt att samla in information även från oskyldiga flygfotografier. Många små informationsbitar kan sammanställas till fullständig information.
Den här sidan är rätt bra. Den listar “den fria domänen” vi rör oss innom UTAN att behöva tänka spridningstillstånd. Undantag | Lantmäteriet Att det sedan känns lite fyrkantigt och snävt är en helt annan diskussion…
Northernsucces på youtube mest för skojs skull.
Flyger sedan tidigare dji mini 3 pro sen 4 och nu även sedan ett tag tillbaka avata 2.
Jag kanske ska förtydliga mitt inlägg.
Det har jag full koll på och lite därtill utan att gå in på detaljer, med det jag eftersöker är konton med fina drönarbilder, där jag förutsätter att den som delat inläggen sökt spridningastillstånd.
Allt material jag delar finns det spridningstillstånd för från dag ett!
även om spridningstillstånden till stor del kan anses tandlösa, så är det en självklarhet för mig att det ska finnas.
Mr Ajax - lite nyfiken, men jobbar du på en myndighet som behandlar ärenden gällande flygning utomhus (i alla former)?
Du verkar så ”på” med detta om tillstånd, horisonter osv…