Jag är nybörjare på en Mavic 2 Pro. Många har sagt att det är en kompetent maskin och jag inser att det är mycket att lära. I första hand vill jag använda den som stillbildskamera och behöver lära mig hantera inställningar och filhantering mm. Jag tycker det är svårt att att lära sig från instruktionsvideor. Finns det någon som kanske kan hålla en halvdagskurs i Stockholmsområdet på just denna drönare?
Mavic 2 är en fin maskin, tyvärr så har jag själv fått erfara att det inte längre knappt finns reservdelar till den om det skulle hända nått.
Jag har själv en del reservdelar som bara ligger och jag kommer troligen sälja snart.
Vad är det du vill lära dig om den?
Jag har/hade en Zoom.
Jag vill bli bra på att ställa in kameran (trots att jag är gammal fotograf) och jag tycker filhanteringen mellan enheter är rörig. Jag har inte zoom modellen. Flygteknik och film kanske jag tar senare. Är det inte konstigt om en 6-7 år gammal produkt inte längre har reservdelar?
Zoom och Pro är samma maskin, bara kamerorna som särskiljer sig, jag har själv inte fotat med Pro, men har hört att den ska vara bra.
Jo, det är synd att det längre inte tillverkas reservdelar, men met är väl som med all teknik att den snabbt blir gammal!
Gällande filflytt så använder jag själv en minneskortsadapter till min mobil (Iphone), och en vanlig minneskortsläsare till datorn när jag ska flytta filer, det tar bara onödigt läng tid att flytta trådlöst.
Jo jag har också sådana grejer även om jag sitter på en gammal mac. Jag behöver nog först lära mig det grundläggande om var och hur filer sparas. Mapparna är hur röriga som helst och ingenting sparas kronoligiskt.