Skyvoi
Kanske inte svarar på ditt inlägg men äger en sådan Drönare du köpt till din dotter så tänkte skriva några rader om den.
Skulle köpa min första drönare och hade under 2 dygn i princip scannat av nätet och gjort en lista där en Dji Mini 4k låg högst upp på listan (Pris + prestanda). Satt uppe sent på natten så tänkte jag att nu får jag bestämma mig och beställa innan jag går och lägger mig. Gjorde en sista googling och en trött, ofokuserad hjärna hittade då denna (Skyvoi AIR +) på en Bäst i test sida där den låg överst.
Priset var lågt och det lät bra när jag skumma igenom infon. Jag beställde och gick och la mig och sov
Klockan var 02.00. Vaknade kl 05.00 och tänkte direkt på min beställning. Det var som att hjärnan efter 3 timmars sömn återhämtat sig och väckte mig gör att jag skulle gå in på telefonen och avbeställa min order vilket jag också gjorde.
Kl 06.17 får jag mail från dem
Bästa kund,
Tack så mycket för ditt brev. Vi har mottagit din begäran om att avbryta din beställning. Tyvärr kan vi inte avbryta paketet under transport eftersom din beställning redan har skickats.
Den har alltså skickats 3 timmar efter jag la ordern
Under deras FAQ står det::
Beställningar bearbetas normalt inom 2-3 arbetsdagar (måndag-fredag) och leveranstiden är vanligtvis 12-15 arbetsdagar.
Kl 08.02 får jag mail från dem igen
Bästa kund,
Vi beklagar verkligen att vi inte kan stoppa och returnera paketet under transporten. Vi är villiga att ge dig 10 % av orderbeloppet som kompensation och hoppas att du kan acceptera våra produkter.
KL 09.51 får jag mail från 17track där jag kan följa mitt paket
Package details received
KL 14.08 får jag en uppdatering igen
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Paketet har alltså fortfarande inte hämtats upp
Koncept
De riktar sig mot olika marknader och marknadsför sig genom att hamna väldigt högt upp på Google om man söker på ”Bästa drönare”.
Man länkar dock inte direkt till försälningssidan utan man hamnar på en ”Bäst i test sida” där deras Drönare rankas först, följt av produkter
som vanligtvis ligger högst upp (Dji Mini 4 Pro) alltid 2:a i listan. Varje sådan här sida har en västerländsk expert med många års erfarenhet.
Bild och Namn varierar på dessa experter men texterna är identiska i övrigt.
Drönarna de marknadsför och säljer är i princip samma drönare men med olika namn helt oberoende av varandra.
Varje drönare har en egen ”Bäst i test-sida” och en egen hemsida där bara den säljs.
Bäst i test: Skyrovas AIR+
De 5 bästa drönarna 2025 – SkytestReport ?
Oliver Robinson
Oliver är TechRadars kamerateknikredaktör, med över 15 års erfarenhet av foto- och videobranschen och de flesta av dessa inom techjournalistik. Oliver har utvecklat en djup teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av allt som rör kameror.
Skyrovas AIR+ har många fördelar men bara 2 nackdelar
- Endast tillgänglig online
- Ofta slutsåld på grund av stor efterfrågan
Dji Mini 4 Pro har fler Nackdelar än fördelar
Det är så många varningssignaler på denna sidan som man normalt bör upptäcka, tex börjar recensionen med ”Mini 4 Pro är en kraftfull ultralätt drönare på marknaden och är också en populär produkt från Mini 4 Pro.”
Vidare kan man läsa att ”vissa användare rapporterar att batteritiden är kort och av dålig kvalitet. Samtidigt kan inte 4K-kameran möta behoven av högkvalitativ fotografering.”
Produktsida: Skyrovas AIR+
https://skyrovas.com/products/skyrovas-air
Sex skäl att välja Air+
- 8k kamera
- GPS
- Borstlös stark kraft
- Optisk flödesvisuell svävning
- 360° lasersäkerhetssystem
- Laddningskontroll
Multifunktionell
- 8k pixlar
- 90° fjärrkontrollkamera
- GPS intelligent återvändning
- Fyra-vägs hinderborttagning
- Skönhetsfotografering
- Optisk flödeslokalisering
- Borstlös stark kraft
- 5G bildöverföring
- Mobilkontroll
- Anpassad vägpunkt
- Områdesfotografering
- Intelligent följning
- 30 minuters räckvidd
- MV produktion
- 3000 meters flygning
- Gestfotografering
Mest upprepningar som inte stämmer. Har inte testat allt men testat några saker med min Skyvoi Air +
- 8k kamera
Bilderna blir värdelösa. Jag mailade dom om detta och fick detta svar:
”Dear Customer,
We are sorry to hear that your drone is not working properly.
However, we need to explain that due to limitations in the drone’s Wi-Fi bitrate and the phone’s performance, there may be some compression of image quality. This is a normal phenomenon and not a product quality issue. We recommend using a stable Wi-Fi connection and ensuring your phone’s performance is at its best for better image quality.
Det går alltså inte fota i 8k pga av Drönarens Wi-Fi-bithastighet.
Har testat med bästa Wifi-uppkopplingen och testat med både iPhone 14 pro Max och iPhone 17 pro Max.
Finns ett läge på skärmen där man kan växla mellan SD och HD. Märker ingen skillnad på fotona.
Bifogad bilder är tagna inomhus med bästa förutsättningar,
Bilderna till vänster med iPhone 17 Pro Max
Bilderna till höger med Skyvoi 8k
Batterierna
Den började varna för batteri 10 sekunder efter att jag lyft från marken.
Har märkt att man måste ladda batterierna innan man ska flyga, att ladda dem dagen innan går inte för då är de döda.
Obstacle avoidance
Testade att åka sakta mot en kartong jag hängt på ett stativ.
Tänkte bifoga en film men står att filen får vara max 50 Mb, videon är 20 Mb men får ändå detta meddelande.
Drönaren åker iaf rakt in i kartoingen och krashar
Hastighet
Drönaren går extremt långsamt
Jag testar att öka upp farten med ”omkopplingshastighets-ikonen” till snabb i appen och Displayen visar 100% mot tidigare 50%. Märker ingen större skillnad i fart.
Finns en knapp som heter ”Looping”. Jag har inte tryckt på den någon gång , det finns heller ingen mer info om vad som händer.
Har extremt svårt att se framför mig att denna ska kunna loopa 
Samma drönare under andra namn med exakt likadana sidor
Skyvoi AIR+
https://skyvoi.com/products/skyvoi-air
Eonvy
https://eonvy-au.net/products/eonvy-air
https://eonvy-uk.com/
Caracen
”Skynda! Rean slutar om”
Nej den slutar aldrig
”Endast 3 kvar i lager”
Det har alltid vart 3 i lager när jag vart inne på dessa sidor
Tidigare kom det alltid ut en flik med text typ ”Anna från Tibro har köpt en” Här har de valt ut random svenska namn och städer och denna kunde poppa upp 4-5 gånger under ett besök men alltid 3 drönare i lager.
Samma grej finns på
https://eonvy-au.net/products/eonvy-air
men där har de riktat in sig på Australien. Varje gång man uppdaterarhar någon ny människa köpt ”Just now - M** purchased in Melbourn, AUS”
”92 besökare tittar i vår butik”
Ja eller hur 
På Caracen hemsida så har man valt en annan design
Drönaren har 4.8/5.0 i betyg av certifierade recensioner.
Scrollar man längst ned på sidan så kan man också se dessa recensioner med bild och namn på de som gjort dessa.
Caracen vänder sig till Svenska marknaden så det är också Svenskar som Ryder & Maguns som recenserar.
Sigrid skriver ”Den är enklare att använda och billigare än den tidigare drönaren”
Jens skriver ”Vi älskar den här drönaren och utseendet, jag älskar det också”
Mike ”Denna drönaren ser cool ut och är lätt att bära”
Kanye ”Drönaren håller länge och flyger tillräckligt högt för att ge oss en vy över världen”
Amy tycker kvaliten på hjälpämnena är överlägsen
De kör samma grej med kameror
Bäst i test kamera: Lasvik
https://lazvik.com
Bäst i test actionkamera: Glaciva
https://glaciva.net/
Slutligen. Jag fick hem Drönaren och den stod där i en kartong i 2 veckor. Jag blev till sist sugen på att faktiskt öppna kartongen och testa drönaren. Jag förhandlade till mig att få 40% rabatt vilket jag fick.