Hej
Köpte en Skyrovas Air + till dottetn (16år) gör att väcka intresse och ev köpa mer avancerad senare - den kom med posten idag och vi håller på att ladda den
vill gärna ha tips på vad man ska tänka på innan hon börjar flyga 
Tacksam för ideer & tips
mvh.Anders
Hej Anders,
Kul att introducera dottern till drönarvärlden för det första!
Mina viktigaste tips innan ni börjar flyga:
-
Registrera DIG som operatör!
Eftersom att drönaren har en kamera spelar det faktiskt ingen roll att den väger mindre än 250 g, du måste ändå registrera dig som operatör för att flyga. ( Registrering av operatör - Transportstyrelsen )
-
Lär er använda drönarkartan (https://dronechart.lfv.se/)
När jag lär upp en ny pilot är den teoretiska förståelsen för luftrum, dess regler och begränsningar det första som vi säkerställer. Det är lätt att tänka “Det är bara en liten drönare, vad ska hända?” men det kan faktiskt bli grova straff även om man inte har uppsåt och bara är oaktsam.
-
Ha kul & respektera andra!
När ni på ett säkert sätt vet att ni får flyga. Se till att ha kul. Utforska, testa och lär. Det bästa sättet att lära sig är alltid att prova! Kom bara ihåg att respektera andra. Det är tyvärr många som tycker att det kan vara obehagligt med drönare, det är viktigt att vi som representanter för drönarvärlden respekterar det och tillsammans hjälps åt att sprida nyttan och glädjen! 
Har ni några andra frågor går det jättebra att slänga iväg ett meddelande till mig! 
Allt gott!
1 gillning