Delta i tävlingar!
Här hittar du aktuella och historiska tävlingar.
Har du förslag på tävlingar och aktiviteter? Skriv dom gärna som svar i denna tråd.
Delta i tävlingar!
Här hittar du aktuella och historiska tävlingar.
Har du förslag på tävlingar och aktiviteter? Skriv dom gärna som svar i denna tråd.
Jag har några förslag men börjar med ett.
Undrar lite vad det är folk filmar när de kör drönare på sin fritid? Har sett att några gillar att filma naturreservat och fin natur.
Har också märkt att det verkar finnas en otrolig massa kunskap och erfarenher om drönare och fotografering här på forumet. Är intresserad av vad folk har skapat ![]()
Själv fotar jag mest norrsken men även vacker natur och värderfenomen. Det senaste har blivit en grej
där jag ständigt är på jakt efter nya! Jag har ingen utbildning och har inte jobbat med fotografering.
Inte heller läst hur man gör utan går enbart på känsla när jag fotar och filmar. Har heller aldrig lagt ut nåt för allmänheten att se men kanske blir framöver.
Med drönaren är det nästan uteslutande natur jag filmar och då för det mesta runt Borås och Göteborg.
Tävlingen går ut på att man ska ta befintligt material som man filmat under 2025, klippa ihop och redigera det till en film på 1-4 minuter (Om man inte redan gjort det). Man får gärna filma nytt också om man vill det. Vill man ha storytelling, lägga på musik och ljud så är det välkommet! Allt för att göra det så effektfullt som möjligt är välkommet. Målet är att påverka och beröra de som tittar!
Här finns egentligen inga regler men lägg gärna till info nedan.