Redigering av bild och video

Vad har ni andra för erfarenheter från främst redigeringsappar till telefon/surfplatta gällande både fotografier och videomaterial?

Själv har jag ett gäng appar, men är konsekvent emot att betala dyra pengar för något jag inte vet hur det funkar.

Jag köpte dock både appen Filmora för några år sedan, men också mjukvaran till min dator av samma program, och är man på resande fot funkar appen skapligt, och det är den jag använt till de flesta av filmerna jag har på mitt instagramkonto 120meter.se.
Men det saknas vissa saker och ibland blir det lite hackigt om man vill sätta ihop flera filmer med lite fina övergångar.

Dator versionen är betydligt bättre, och där skulle jag kunna lägga hur mycket tid som helst för att få till roliga effekter. :slight_smile:

Min fråga är dock vad ni andra har för erfarenheter av främst appar där min inte ska blir ruinerad på kuppen?

Hej,
Känner tyvärr inte till mjukvaror för Ipads eller mobiler, men har haft Pinnacle Studio 8 sedan den kom ut 2003 och alla versioner tills nu som är Pinnacle Studio 26 Ultimate. Den är lite kompliserad i början men man kan verkligen göra många fina saker med den. Tyvärr så var Pinnacle Studio 26 Ultra den sista versionen som gavs ut, men jag kommer att fortsätta använda den på grund av alla möjliga fina trix man kan göra med den. Det finns också många fina videor på YouTube om hur man kan göra saker med den. Hoppas att någon kan hjälpa dig bättre en jag.

1 gillning

Hej igen,
Har nu hittat websidan som en kille har gjort och där han visal olika saker om hur man använder Pinnacle Studio. Tror han har gjort 100 tals videor. Sidan på addressen här nedan visar allt man behöver veta och om du är mer intereserad så kan jag skicka manualen för de flästa versionerna som jag fortfarande har på min dator. Version 26 var den sita versisonen och den bästa fungerade verisonen.
PinnacleStudioPro - YouTube

2 gillningar

För redigering av video finns lite goa alternativ, denna video går igenom många av dom som är gratis (ja, videon är lite överredigerad)

2 gillningar

Videon nämner inte Kdenlight eller Blender. Ja, man kan använda Blender till allt som Pr kan. Jag kan Blender med inte Kdenlight. Han har det vanliga problemet när någon skall utvärdera program som inte är det program som man har använt i 10 000 timmar.
Han klarar inte av att klippa navelsträngen. Så om det inte fungerar som han vill, så är det en begränsning hos programmet, inte honom.

Det är inte ett specifikt problem hos honom, med det kommer fram när man skall göra objektiva utvärderingar av program. Så ta hans värderingar med lite salt.

1 gillning