Har lagat min Mini 4 Pro framgångsrikt ett antal gånger med hjälp av instruktionsvideos på youtube. Denna gången hittar jag dock ingen video som gör det jag ska göra.
Vänster bakarm gick av vid en incident vid jul. Jag valde att limma ihop armen med Superlim Loctite All Plastics. Det funkar bra så länge man inte störtar och det benet får ta smällen (Vilket hände) och jag limmade igen. Denna gången var det lite svårare och fick använda mer lim och jag hör ett vist knastrande ljud när jag flyger. Valde och beställa ett nytt bakben från Kina som dök upp efter några veckor.
Nu till frågan. Jag har hittat videos när man byter hela armen inklusive motorn. Då måste man in till modekortet osv… Hittade en forumtråd där en ville byta armen men inte motorn precis som jag vill göra och han ville göra detta utan att dissekera drönaren. Enligt svaren i den tråden måste man dock det.
Köper man arm + motor så förstår jag att man måste in och fästa sladdarna (3 tror jag) men känns som man inte borde behöva det om man bara byter plasten? Dock kommer jag ju behöva sära på sladdarna någonstans för att kunna trä dem genom armen och smidigast är att göra det ute vid motorn. Vet inte hur det ser ut under plasten men kan det vara så att det helt enkelt är lättare att lossa sladdarna inne i kroppen och sen lyfta ut motorn uppåt så alla sladdarna åker igenom det gamla benet, sedan sätta dit det nya benet för att sedan trä igenom sladdarna samma väg de kom från och sen motorn.
tänkte först det var ett enkelt ingrepp då motorn inte är sönder men börjar inse att det kan va tvärtom ![]()
Benet kommer i 2 delar där ena benet går trä på det andra men behövs limmas också