Att resa med flyg med små drönarbatteri går visst bra enligt tidigare inlägg, men om man behöver flyga reguljärt runt i Europa med en Matrice 350 RTK och dess 8 stora batterier inklusive väska i bagaget, är det ens möjligt eller är det bil som gäller?
Det går säkert alldeles utmärkt. Men det bästa är att diskutera problematiken med det flygbolag som blir aktuellt. Det kan med lite otur komma att kosta mer än vad det smakar.
Men med en öppen approach gentemot flygbolaget så går det säkert att finna lösningar på problemet. Alternativt skicka batterierna separat med en speditör/budfirma så har du gått runt problemet på så vis.
Jag har läst flygbolagens rekommendationer och därefter förstått att det inte går att varken checka in eller ta med ombord batterier till Matrice 350. När jag reser långt skickar jag batterierna i förväg. Till mindre drönare har jag tagit med batterierna ombord, har inte fått checka in dem. Detta både i Europa och till Asien.
Ja med tanke på flygbolagens regler för powerbanks så känns det som att vägtransport är ett mer realistiskt alternativ. När du @Matdeta skickat i förväg har du erfarenhet av om laddväskan är stabil nog att skicka batterierna i eller packar du varje batteri för sig i skyddande emballage?
@Dunken Jag har skickat mycket utrustning vid varje tillfälle, så batteriväskan var packad på en EUR-pall tillsammans med övrigt. Jag har inte skickat batteriväskan enbart. Däremot har jag tidigare skickat annat utrustning i sin egen väska enbart. Dom blir ganska omilt behandlade och får klistermärken och fraktsedlar påklistrade tex.