Träna Mavic 2 Pro batterierna

Jag har läst att man borde träna batterierna som är Lithium Ion Polymer till min
Mavic 2 Pro som jag inte flyger så ofta med på grund av restriktionerna. Man borde ladda up dom och sedan flyga tills dom är nere på ungefär 20% och sedan ladda upp dom till ungefär 55% eller 3.8 Volts. Detta borde man göra ungefär var 3dje månad för att hålla batterierna i bra shick.

Jag har hittat en stor fotbollsplan som ofta är tom och inga maniskor där. Har kollat storleken på området i Google Earth och ser att det området jag skulle kunna flyga på är större än de 150 m som man skall hålla sig inom. Detta är för både manniskor, hus, byggnader osv om jag förstår rätt.

Om plattsen är tom på människor, är det då OK att flyga min Mavic 2 Pro där?

En lösning är funnen.

Jag har nu hitta att jag kan sätta I ett batteri I min Mavic 2 Pro och starta drönare men inte propellerna. Detta laddar långsamt ut batteriet till jag ser bara 2 leds lysa stabilt och stänger då av drönaren.

Nu finnd det ytterligare ett sätt att ladda ur batterierna på utan att flyga drönaren och det är att köpa en DJI Mavic 2 Batteri till Power Bank Adaptor. Denna adaptor sättes på batteriet och har 2 USB uttag. Jag har en liten fläkt som jag använder för att kyla min Mini 3 Pro med när det finns ett stor uppgradering som tar tid att installera. Nu kopplar jag denna flakt till USB uttaget på adaptorn och sedan startar batteriet. När 2 LEDs lyser konstant så är batteriet uradat till ungeför rått nivå.

Jag behöver altså inte längre ta risken att flyga på fotbollsplanen som inte lägre används.