Transportstyrelsen

Vad är erfarenhet av TS när det gäller ansökningar? Jag har fått till mig att det endast är en person som jobbar med ansökningar om operativt tillstånd, PDRA och SORA. Jag har ett pågående ärende som startade i början av december 2024 och jag får nu inte tag i TS. De svarar varken på mail eller telefon. Vi visste att det var lång handläggningstid när vi ansökte, men den tiden har passerat och nu får vi inte tag i dem.

1 gillning

Det senaste jag hörde var att det är ca 10 månaders handläggningstid för SORA.

Men att de inte ens svarar/går att få tag på? Ouff. Lycka till!

1 gillning

Det har, iallafall tidigare, varit flera personer som jobbar med ansökningar inom kategori specifik. Och från min förståelse har det varit olika personer beroende på om du ansöker om en pdra eller sora osv. Nu är dom däremot kort om folk då vissa har slutat, tex våran tidigare handläggare. Men det senaste jag fick höra i så sent som i torsdags är att dom har/kommer anställa 2 nya handläggare och förhoppningsvis få bättre kontroll på läget. Jobbigt läge att ni inte får tag i dem :confused:

2 gillningar

Jag har samma upplevelse, vi skickade in ett ärende i november 2024 och har haft total radiotystnad sedan dess…